Política de privacitat | Aena Club | Aena

Política de privacitat

A Aena, ens comprometem a garantir l’ús de les dades personals dels nostres clients d’una manera transparent i segura, per la qual cosa procedim a informar-lo, de conformitat amb el que estableix la normativa vigent de Protecció de Dades Personals i, en particular, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, de la present política de privadesa.

1. Qui és el Responsable del Tractament?

Aena S.M.E., S.A. (d’ara endavant, Aena)

Adreça: Peonías, 12. 28042, Madrid.

CIF: A86212420

Telèfon de contacte: (+34) 91 321 10 00

Registre Mercantil de Madrid, Tom 28806, Llibre 211, Secció 8, Full M-518648.

Delegat de Protecció de Dades: dpd@aena.es

2. Quines dades personals podem tractar?

Les dades personals que Aena pot tractar provenen directament de vostè o bé són generades a conseqüència de la navegació i ús per part seva al lloc web o l’aplicació. En concret, les dades que podem tractar són:

  • Dades identificatives i de contacte (nom, cognoms, DNI, domicili, correu electrònic, número de telèfon).
  • Dades sobre informació econòmica i transaccional (dades sobre compres, reserves, comandes, devolucions i mitjans de pagament).
  • Informació sobre els seus gustos i preferències basades en la seva navegació i compres realitzades.
  • En el cas d’utilitzar el servei de Pàrquing i ser membre d’Aena Club, s’emmagatzemarà el número de matrícula del seu cotxe a Aena Club a fi d’establir el període de temps que ha utilitzat els serveis d’aparcament i poder facturar-los.
  • En el cas que hagi habilitat els serveis de localització (opció d’ajust del seu dispositiu), Aena recopilarà la informació sobre punts d’accés wifi o la relativa a la seva latitud i longitud, amb la finalitat que aquesta informació ens ajudi a mostrar la seva ubicació per poder facilitar-li els nostres serveis.
  • Algunes empreses que participen en els portals de Food to Fly, Aena Travel i Shop to Fly (en endavant «Marketplaces d’Aena») ens fan un informe dels productes i/o serveis adquirits per vostè i que s’hagin iniciat dins d’aquest.
  • Els seus comentaris i valoracions que publiqui sobre els productes i serveis oferts al portal del MarketPlace d’Aena. Tingui en compte que seran considerats com a públics i no confidencials, i que es permet l’accés a aquesta informació a qualsevol usuari que navegui pel portal.

T’informem que totes les dades que sol·licitem o puguem sol·licitar són necessàries per a les finalitats descrites en aquesta política de privacitat i si no ens facilites aquestes dades, no podrem posar-nos en contacte amb tu ni tampoc oferir-te una resposta a qualsevol sol·licitud que plantegis. Per aquest motiu, ens reservem la facultat de no respondre ni tramitar qualsevol tipus de sol·licitud en cas que no ens facilitis les dades esmentades.

És important que garanteixis la veracitat de les dades de caràcter personal que ens proporcionis, i periòdicament podrem demanar-te que les revisis i actualitzis, a fi que aquestes dades personals siguin les més exactes i veraces, en la mesura del possible.

3. Per a què tractem les teves dades? Amb quina legitimació les tractem?

Les possibles dades personals que ens pugui facilitar o es puguin recollir a través de les cookies a la present web o aplicació, seran tractades per a les finalitats que, a continuació, procedim a indicar:

  • Com a membre registrat a Aena Club (client complet):
    • Gestió com a membre d’Aena Club i de la subscripció contractada. Tractament basat en la relació contractual establerta a través de l’acceptació dels Termes i les Condicions del Club.
    • Enviament als membres d’informació sobre els darrers avantatges dels serveis d’Aena i de com accedir-hi. Per això, Aena li remetrà comunicacions sobre Serveis VIP, Pàrquing, i altres serveis propis de la gestió aeroportuària d’Aena, així com informació sobre aquests, sempre que segueixi sent membre del Club i no s’hagi oposat a la seva recepció.
      • L’informem que l’article 21.2 de la LSSICE ens habilita a això, sempre que li oferim la possibilitat d’oposar-se a aquest tractament mitjançant un procediment senzill i gratuït. En aquest sentit, Aena posa a la seva disposició un mètode de fàcil accés per oposar-se a aquestes comunicacions marcant la corresponent casella en el moment de registre, a cada comunicació que li enviem o a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política. L’informem que, en cas d’oposar-se a aquest tractament, pot ser que les funcionalitats del servei es vegin reduïdes, ja que no podrem informar-lo dels avantatges que té a la seva disposició com a membre del Club.
      • L’Aena Club és un servei que Aena ofereix al col·lectiu d’usuaris registrats com a membres del club, la finalitat principal i inherent del qual és informar-lo de descomptes, promocions, ofertes, novetats i avantatges en determinats serveis o prestacions d’Aena, a què podrà accedir per ser membre del club, així com enviar-li informació precisa i actualitzada sobre aquests serveis i relacionada amb la seva condició de soci. No obstant això, la sol·licitud de baixa d’aquestes comunicacions implicarà que no podrem informar-lo dels descomptes, promocions, ofertes, novetats i avantatges que resulten aplicables en cada moment als serveis oferts a través del Club. En conseqüència, si no desitja rebre aquestes comunicacions amb informació d’aquests beneficis, podrà sol·licitar la baixa de les comunicacions en qualsevol moment, a través dels canals habilitats a l’efecte en aquesta política.
    • Enviament d’enquestes de qualitat i satisfacció. Aena realitza l’enviament d’aquest tipus d’enquestes sobre els serveis gaudits per conèixer-ne el grau de satisfacció, sobre la base de l’interès legítim d’Aena en conèixer l’opinió dels seus clients i prendre-la en consideració per millorar la qualitat dels seus serveis.
      • En aquest sentit, hem procedit a una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a realitzar aquest tipus d’enquestes, per a la millora de l’experiència d’usuari i del propi servei, concloent que hi ha una expectativa raonable per part seva sobre aquest tractament, en què no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades
      • Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es.
    • Enviament d’altres comunicacions comercials electròniques. Aquestes comunicacions electròniques són enviades per Aena -sense cessió de les seves dades a tercers-, com ara promocions i cupons de descompte de les botigues de l’aeroport o de terceres empreses amb què Aena col·labora, sobre els sectors següents: automoció i lloguer de vehicles, lleure, agències de viatge, turisme, transport, companyies aèries, restauració, tèxtil, moda, bellesa i cosmètica, financer i assegurador, premsa i revistes, joc i apostes.
      • Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
    • Gestió del login i seguiment posterior dels productes i/o serveis que el soci del Club adquireixi als portals web i APP, i al MarketPlace d’Aena. En cas que accedeixi als nostres portals web, APP i/o MarketPlaces, es tractaran les seves dades de membre d’Aena Club per permetre el login al servei, així com la gestió, la tramitació i el seguiment als productes i/o serveis que adquireixi. Aquest tractament es basa en l’execució de contracte en acceptar els termes i les condicions del servei.
    • Gestió del distintiu ambiental. En cas que vostè, com a membre d’Aena Club, realitzi una reserva de Pàrquing, es procedirà a realitzar una consulta pública a través del Portal Estadístic de la DGT per comprovar el distintiu ambiental associat a la matrícula del vehicle. Aquest tractament es realitza amb la finalitat d’oferir beneficis o descomptes a aquells usuaris amb vehicles menys contaminants sobre la base de l’interès legítim d’Aena a promoure la protecció del medi ambient.
      • En aquest sentit, hem procedit a una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a realitzar aquesta consulta a la DGT, per a la millora de l’experiència d’usuari, concloent que hi ha una expectativa raonable per part seva sobre aquest tractament, en què no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.
      • Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es.
    • Creació de perfils o segmentació de clients. En el supòsit que el soci associï el pagament realitzat a través de la nostra aplicació mòbil a la seva condició de membre de l’ «Aena Club», Aena tractarà la informació recollida per realitzar un perfil comercial com a soci d’ «Aena Club», segmentar els clients que formen part del Club per així procedir tant a l’enviament d’ofertes comercials personalitzades com a la millora de la seva experiència com a usuari de la nostra aplicació mòbil.
      • Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
      • Aquest tractament pot implicar l’elaboració de perfils i l’adopció de decisions sobre el perfil generat. Més informació a l’apartat «5. A què ens referim amb elaboració de perfils i adopció de decisions sobre el perfil elaborat?» d’aquesta política.
    • Gestió de Pagament per Matrícula. Es tractaran les dades de la matrícula del vehicle i les dades de la targeta de crèdit que l’usuari ha facilitat al seu perfil de client d’Aena Club amb la finalitat de realitzar el pagament de l’estada del pàrquing. Aquest tractament es basa en l’execució d’un contracte en acceptar els termes i les condicions d’aquest servei. Per a més informació, consulti els Termes i les Condicions del Servei de Pagament per Matrícula.
    • Tractarem les seves dades per realitzar un procés d’anonimització, d’acord amb el nostre interès legítim, obtenint així dades agregades i anònimes, per a posteriors usos estadístics o altres fins legítims empresarials.
      • En aquest sentit, hem procedit a una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a realitzar aquest tipus de processos amb fins estadístiques, concloent que hi ha una expectativa raonable (eliminació de totes les dades que permetin la seva identificació, mitjançant processos d’esborrament, agregació o substitució d’aquestes dades per altres que no puguin ser associades a una persona física), en què no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades
      • Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es.
  • En realitzar una compra o reserva en algun dels nostres serveis: Reserves de pàrquing, Serveis VIP, Marketplaces d’Aena, a través dels nostres portals web o a través de la nostra APP, tant com a membre d’Aena Club (usuari complet) o com a convidat (registrant el seu correu electrònic).
    • En realitzar el procés de compra o reserva, les dades que ens ha facilitat es tractaran amb la finalitat de gestionar, tramitar i donar seguiment als productes i/o serveis que vostè compri o reservi, a través del nostre lloc web o APP, tractament basat en l’execució d’un contracte en acceptar els termes i condicions específics de cada servei dels indicats anteriorment.
    • Enviament d’enquestes de qualitat i satisfacció. Aena realitza l’enviament d’aquest tipus d’enquestes sobre els serveis gaudits per conèixer-ne el grau de satisfacció, sobre la base de l’interès legítim d’Aena en conèixer l’opinió dels seus clients i prendre-la en consideració per millorar la qualitat dels seus serveis.
      • En aquest sentit, hem procedit a una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a realitzar aquest tipus d’enquestes, per a la millora de l’experiència d’usuari i del propi servei, concloent que hi ha una expectativa raonable per part seva sobre aquest tractament, en què no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.
      • Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es.
    • Tractarem les seves dades per realitzar un procés d’anonimització, d’acord amb el nostre interès legítim, obtenint així dades agregades i anònimes, per a posteriors usos estadístics o altres fins legítims empresarials.
      • En aquest sentit, hem procedit a una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a realitzar aquest tipus de processos amb fins estadístiques, concloent que hi ha una expectativa raonable (eliminació de totes les dades que permetin la seva identificació, mitjançant processos d’esborrament, agregació o substitució d’aquestes dades per altres que no puguin ser associades a una persona física), en què no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.
      • Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es.
    • Enviament d’informació sobre els productes o serveis contractats. Per això, Aena li remetrà comunicacions sobre el/s serveis que vostè hagi contractat amb nosaltres (Serveis VIP, Pàrquing, i altres serveis propis de la gestió aeroportuària d’Aena) així com informació sobre aquests serveis, sempre que no s’hagi oposat a la seva recepció.
      • L’informem que l’article 21.2 de la LSSICE ens habilita a això, sempre que li oferim la possibilitat d’oposar-se a aquest tractament mitjançant un procediment senzill i gratuït. En aquest sentit, Aena posa a la seva disposició un mètode de fàcil accés per oposar-se a aquestes comunicacions marcant la corresponent casella en el moment de registre, a cada comunicació que li enviem o a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
    • Enviament de comunicacions comercials electròniques per informar-lo sobre altres productes i/o serveis propis de la gestió aeroportuària d’Aena diferents dels ja contractats. Aquestes comunicacions electròniques són enviades per Aena -sense cessió de les seves dades a tercers, i es refereixen a productes i serveis d’Aena diferents dels que està contractant.
      • Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
    • Enviament d’altres comunicacions comercials electròniques. Aquestes comunicacions electròniques són enviades per Aena -sense cessió de les seves dades a tercers-, com ara promocions i cupons de descompte de les botigues de l’aeroport o de terceres empreses amb què Aena col·labora, sobre els sectors següents: automoció i lloguer de vehicles, lleure, agències de viatge, turisme, transport, companyies aèries, restauració, tèxtil, moda, bellesa i cosmètica, financer i assegurador, premsa i revistes, joc i apostes.
      • Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
    • Creació de perfils o segmentació de clients. Aena tractarà la informació recollida per realitzar un perfil comercial i/o segmentar els clients per així procedir tant a l’enviament d’ofertes comercials personalitzades com a la millora de la seva experiència com a usuari de la nostra aplicació mòbil.
      • Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política
      • Aquest tractament pot implicar l’elaboració de perfils i l’adopció de decisions sobre el perfil generat. Més informació a l’apartat «5. A què ens referim amb elaboració de perfils i adopció de decisions sobre el perfil elaborat?» d’aquesta política.
    • Per a la prestació del servei Marketplace d’Aena (FoodtoFly) a través de la geolocalització de les seves dades amb la finalitat d’ubicar-lo a l’aeroport i oferir-li els serveis oferts.
      • Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.

Les dades personals de menors de catorze (14) anys es recolliran i tractaran amb base en el permís i consentiment atorgat pels seus pares, tutors o representants legals per mitjà de comunicació electrònica a ocpd@aena.es. Per tant, si tens menys de 14 anys, et preguem que t’abstinguis de subministrar dades personals si no comptes amb el consentiment de pares, tutors o representants legals. Aena no és responsable de les actuacions del menor de catorze (14) anys o incapaç. Aena podrà tractar les dades dels més grans de catorze (14) anys amb el seu consentiment, excepte en aquells casos en què la Llei exigeixi l’assistència dels titulars de la pàtria potestat o tutela.

4. Amb qui es comparteixen les seves dades?

En el cas de sol·licitar un servei per a l’Aeroport Internacional de la Regió de Múrcia, les seves dades es comunicaran a Aena Sociedad Concesionaria de l’Aeroport Internacional de la Regió de Múrcia S.M.E., S.A., empresa filial d’Aena i que gestiona l’aeroport esmentat per a la prestació del servei.

Aquesta comunicació es realitza sobre la base de ser necessària per a l’execució del contracte.

Les seves dades seran comunicades al seu banc per realitzar el pagament dels serveis contractats, així com, si escau, a la seva empresa o companyia, en els casos en què sigui aquesta entitat la contractant del servei que vostè rebi.

Aquestes comunicacions es realitzen sobre la base de ser necessàries per a l’execució del contracte subscrit

Es podran comunicar les seves dades a les empreses del MarketPlace d’Aena per tal de poder procedir a la gestió del servei i/o producte contractat per vostè.

Aquestes comunicacions es realitzen sobre la base de ser necessàries per a l’execució del contracte subscrit entre vostè i Aena o entre vostè i aquestes empreses

Així mateix, Aena podrà comunicar les teves dades a terceres parts a les quals està obligada a transmetre informació, com autoritats públiques, amb la finalitat de complir els requeriments de les autoritats i la normativa aplicable, si escau.

Aquestes comunicacions es realitzen sobre la base del compliment d’obligacions legals

Algunes empreses que participen en el MarketPlace ens fan un informe dels productes i/o serveis adquirits per vostè, sempre que s’hagin iniciat del MarketPlace.

Aquestes comunicacions es realitzen sobre la base de l’execució del contracte que vostè subscriu amb aquesta empresa en realitzar la seva compra o contractar un servei amb aquesta.

No es preveuen més comunicacions ni transferències internacionals de dades tret d’obligació legal.

5. A què ens referim amb elaboració de perfils i adopció de decisions sobre el perfil elaborat?

Sempre que Aena compti amb legitimació per enviar-te comunicacions comercials basades en els teus gustos i interessos, utilitzarem les teves interaccions al web i la contractació de productes i/o serveis per adequar la publicitat segons les teves preferències. Aena tractarà la informació recollida per realitzar un perfil comercial i/o segmentar els clients per així procedir tant a l’enviament d’ofertes comercials personalitzades com a la millora de la seva experiència com a usuari dels nostres serveis.

Així mateix, té dret a no ser objecte de decisions basades en tractaments automatitzats (inclosa l’elaboració de perfils), de manera que podrà exercir aquest dret en qualsevol moment seguint les indicacions establertes en el punt «7 Com pot exercir els seus drets en matèria de protecció de dades?» d’aquesta política.

6. Durant quant de temps conservarem les seves dades personals?

Les seves dades seran conservades mentre mantingui relació amb Aena com a membre d’Aena Club, no retiri el consentiment atorgat o no exerciti els seus drets, així com durant els terminis legals que corresponguin per atendre les possibles reclamacions i responsabilitats que sorgeixin derivades del tractament.

Les dades personals afectes a tractaments basats en el teu consentiment es conservaran per complir les seves corresponents finalitats mentre no el revoquis.

Sense perjudici dels punts anteriors, addicionalment, les seves dades es conservaran degudament bloquejades, mentre puguin derivar responsabilitats de l’execució de la nostra relació contractual o precontractual, així com per al compliment d’altres obligacions legals a càrrec d’Aena. Referent a això, Aena garanteix que no tractarà les dades llevat que sigui necessari per a la formulació, exercici o defensa de reclamacions o quan aquest sigui requerit a facilitar-les a l’Administració Pública, jutges i tribunals durant el període de prescripció dels seus drets o obligacions legals.

Aquest tractament relatiu a aquesta conservació posterior de les dades es basa en el compliment d’obligacions legals, concretament l’obligació recollida a la normativa de protecció de dades personals.

7. Quins són els seus drets pel que fa a les seves dades personals?

Qualsevol interessat té dret a obtenir confirmació sobre l’existència, o no, d’un tractament de les seves dades personals. Així mateix, el Reglament General de Protecció de Dades estipula com a drets de l’interessat:

  • Accedir a les seves dades
  • Sol·licitar la rectificació o supressió de les seves dades
  • Sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades
  • La portabilitat de les seves dades
  • Oposar-se al tractament de les seves dades
  • A no ser objecte de decisions automatitzades (elaboració de perfils)

Les seves peticions es contestaran al més aviat possible i, en tot cas, en el termini d’un mes des de la recepció de la seva sol·licitud. Aquest termini es pot prorrogar dos mesos en cas necessari, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds. En tot cas, Aena informarà l’interessat de la pròrroga dins del primer mes des de la sol·licitud.

L’interessat té dret a exercir els seus drets reconeguts, així com a retirar els consentiments atorgats en qualsevol moment, sense que això afecti la seva gestió del servei contractat, mitjançant els mitjans habilitats següents:

  • A través de l’enllaç de baixa inclòs al peu de la comunicació rebuda, o
  • Iniciant sessió al portal o APP, i accedint a «El meu compte» per a la gestió de consentiments (en el cas que l’usuari estigui registrat com a membre d’Aena Club), o
  • A través de la següent adreça de correu electrònic ocpd@aena.es (indicant a l’assumpte el dret que desitja exercitar i si escau, sobre quin tractament dels indicats), dirigint un escrit a l’adreça Carrer Peonías, núm. 12, 28042-Madrid, així com a través del Portal de Serveis Telemàtics (https://serviciostelematicos.aena.es).

Per a qualsevol dubte pot contactar amb el nostre delegat de Protecció de Dades a través de l’adreça de correu electrònic dpd@aena.es.

L’interessat té dret a presentar una reclamació davant de l’Agència Espanyola de Protecció de dades (AEPD) com a autoritat de supervisió i control en matèria de protecció de dades al territori espanyol (www.aepd.es).

8. Modificació d’aquesta política de privacitat

Aena es reserva el dret de modificar aquesta política de privacitat. Aena podrà modificar aquestes condicions comunicant-ho als socis, requisit que les parts convenen expressament que s’entén complert amb la publicació de les variacions a través del lloc web d’Aena www.aena.es o a través de l’Aena Club o de qualsevol altre punt de comunicació d’Aena.